wtorek, 3 stycznia 2012

Sprzedawaj w sieci! - Artur Samojluk - Darmowy fragment PDF

Tutaj pobierz darmowy fragment w formacie pdf>>>

Fragment książki

1. Sklep internetowy, czyli elektroniczna forma sprzedaży. Ten rozdział przedstawi wizję działania sklepu internetowego i odpowie na najważniejsze pytania odnośnie sposobów i zasad funkcjonowania sklepu w Internecie. Zapozna Państwa z modelami działania handlu elektronicznego. Pozwoli to na lepsze
zrozumienie technicznych aspektów sklepu oraz elementów marketingu i promocji.
Co to jest Internet i sklep internetowy? Internet to globalna sieć komputerowa, łącząca miliardy komputerów i ich użytkowników. Do niedawna medium Internetu traktowane było jako ciekawostka. Dziś Internet jest jednym z najszybciej rozwijających się mediów i staje się łakomym kąskiem dla firm.
Należy wiedzieć, że kto dziś nie zajmie swojego miejsca w Internecie, za kilka lat będzie miał trudności z przebiciem się na szeroki rynek potencjalnych klientów użytkujących Internet. Według dokumentu RFC 1462 stworzonego w 1993 r. przez zespół Internet Task Force (organizacja zajmująca się opracowywaniem
standardów działania Internetu) Internet jest globalną siecią komputerową łączącą w jedną całość lokalne sieci komputerowe za pomocą protokołu TCP/IP. Ta skrócona definicja nie mówi nic znaczącego dla przeciętnego internauty, ale dobrze znać jej idee.
Jako ciekawostkę historyczną można podać, że Internet powstał w latach 60. Wówczas Agencja Rozwoju Departamentu Obrony USA uruchomiła projekt ARPANET, komunikujący jednostki wojskowe drogą elektroniczną. Wykorzystywano wtedy
protokół przesyłania danych NCP (Network Control Protocol), w roku 1974 protokół NCP został zmodyfikowany i nazwany protokołem TCP (Transsmision Control Protocol), który jest używany do dziś.
Sklep internetowy to aplikacja pozwalająca na obsługę transakcji handlowych za pomocą Internetu. Umieszczona jest na jednym z komputerów podłączonych do Internetu, zwanym serwerem, i posiada własny adres WWW. Rozwijając pojęcie, należy dodać, że obecne sklepy internetowej to w dużej mierze zaawansowane narzędzia do zarządzania nie tylko zamówieniami, ale całymi grupami klientów, posiadające wbudowane systemy obsługi kart płatniczych czy systemy zarządzania promocjami i badania ich skuteczności. Aplikacje również w standardzie mają możliwość przeszukiwania swojej bazy produktów, sortowania cen i dzielenia produktów na różne grupy i kategorie.

1.1. Dlaczego warto założyć sklep internetowy?
Na to zagadnienie można odpowiedzieć, zadając również pytanie, dlaczego internauci coraz chętniej korzystają ze sklepów internetowych. Do rosnącej popularności tej formy handlu przyczynia się wygoda zakupów i obniżenie kosztów sprzedaży, a co za tym idzie niższe ceny towarów. Dodatkowo klienci mają
możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców.
To głównie te czynniki powodują masową migrację klientów do Internetu. Warto walczyć o tych klientów na tym świeżym rynku handlowym, jakim jest Internet, ponieważ w ciągu najbliższych kilku lat udział sprzedaży elektronicznej zacznie dorównywać sprzedaży tradycyjnej.
1. Obniżenie kosztów pracy. Aplikacja sklepu wykonuje za nas wiele pracy, do której w tradycyjnym sklepie należałoby zatrudnić pracowników. Potrafi pracować 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu, a do tego klient sam składa zamówienie, za które system wyliczy kwotę do opłacenia, uwzględniając koszty dostawy.
2. Nieograniczony zasięg. W następnym punkcie tego rozdziału opisany jest zasięg sklepu internetowego.
3. Brak potrzeby posiadania lokalu. Do prowadzenia sklepu internetowego nie potrzeba lokalu handlowego, który jest drogi w dzierżawie i samej eksploatacji.
4. Wygoda. Sklep internetowy potrafi bez naszej ingerencji w całości obsłużyć klienta.....

Tutaj czytaj dalej>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz