czwartek, 3 listopada 2011
SZTUKA PISANIA PERSWAZYJNYCH TEKSTÓW - Jak pisać skuteczne teksty ofert, którym klienci nie będą się w stanie oprzeć?
Fragment publikacji "Sztuka pisania perswazyjnych tekstów" - Piotr R. Michalak i Jakub Woźniak
Klienci potrzebują dowodu. Odczuwają podświadomą potrzebę, by ktoś powiedział im, że to co mówisz, to prawda. Klienci nie ufają firmom, dopóki nie wydajesz grubych tysięcy złotych na promocję marki w mediach i na public relations. A nawet wtedy często daną markę promują właśnie ludzie, będący symbolem pewnych wartości, które właściciel marki chce z nią powiązać. Co wynika z mych rozważań? Ludzie ufają ludziom. Co zwiększa zaufanie? Wszelkie dowody: Twój zeskanowany podpis jest dowodem na to, że za projektem stoi człowiek, kierownik projektu, tak samo ludzki jak Ty czy ja. Opinie innych klientów są dowodem na wysoką jakość Twoich produktów. Dane kontaktowe w opinii klienta są dowodem na autentyczność tej opinii. Zadania dla Ciebie w tym zakresie znajdziesz pod koniec rozdziału.
Opinie
Nic tak nie zwiększa zaufania jak opinie innych klientów. Ostrzegam bardzo łatwo jest wykryć opinie nienaturalne, pisane na zamówienie. Nie wspominając o tym, że pisanie nieprawdziwych opinii jest wysoce nieetyczne, choć praktykowane. Twój cel to zdobycie naturalnych, pozytywnych opinii. Aby tego dokonać, klienci muszą być zadowoleni z Twojego produktu. Twoim celem jest zatem zaspokajanie potrzeb klientów, zadowalanie ich. Spraw, żeby byli zachwyceni, a następnie poproś o opinię. Po prostu wyślij do nich maila. Możesz też zrobić konkurs z nagrodami. Napisz, że nagrody są zarówno za pozytywne opinie, które można wykorzystać w materiałach promocyjnych jak i za opinie krytyczne, które pozwolą Ci udoskonalić Twój produkt.
Gwarancje
Gwarancje zwiększają sprzedaż o kilkadziesiąt lub kilkaset procent w stosunku do sytuacji, w której nie dawałbyś gwarancji. Prawo polskie mówi wyraźnie, iż przy sprzedaży przez Internet Twoim obowiązkiem jest udzielenie 10-dniowej gwarancji. Tak, to Twój prawny obowiązek! Dziwi mnie, iż tak mało firm manifestuje gwarancję, do której są zobowiązani prawnie. Boją się zwrotów. Faktem jednak jest, że zwroty oscylują na poziomie 1-2% lub mniejszym, w zależności od tego, jak dużą jakość dostarczasz w produkcie i jakie są Twoje relacje z klientem. Bardzo rzadko zdarza się, żeby zwroty przekraczały 1-2%.
Jeśli u Ciebie tak jest, to znaczy, że coś nie gra z Twoim ....
Więcej na temat pełnej wersji książki znajdziesz tutaj!
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz