niedziela, 30 października 2011

POSZUKIWANIE KLIENTA - Poznaj sekret budowania dochodowej bazy klientów


Fragment publikacji "Poszukiwanie klienta" - Artur Wojciechowski

Czym są potencjalni klienci w kontekście Twojego sukcesu w sprzedaży? Nie pytam: "kim są Twoi potencjami klienci?", ponieważ chciałbym, abyś pomyślał lub pomyślała najpierw o własnych dążeniach finansowych, o tym, jaka będzie Twoja sytuacja za tydzień, za miesiąc, za rok od dzisiaj. Ile planujesz zarobić w ciągu roku?

W jakim stopniu potencjalni klienci mogą przyczynić się do osiągnięcia tego celu finansowego? Mówiono Ci, że nie istnieje górny pułap Twoich możliwości w sprzedaży. To prawda, istnieje jednak górny pułap liczby godzin, jakimi dysponujesz w ciągu dnia. Istnieje granica tego, co możesz dokonać w ciągu dnia.

Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele w kwestii osiągnięcia określonego dochodu, są one zawsze niejasnymi, nierzeczywistymi i postulowanymi marzeniami, jeśli nie powiążesz ich z konkretnymi ludźmi, Twoimi potencjalnymi nabywcami. Cała Twoja przyszłość, związana ze sprzedażą, zależy od Twoich możliwości w zakresie utrzymywania stałego poziomu potencjalnych klientów i związanego z tym stałego poziomu sprzedaży. W tym momencie możesz powiedzieć:

„Ależ oczywiście, być może któregoś dnia będę potrzebował więcej potencjalnych klientów, jednak na dzień dzisiejszy mam kilkaset osób na liście. Dlaczego nie miałbym lub nie miałabym poczekać, aż wyczerpię listę, zanim zacznę się martwić poszukiwaniem potencjalnych klientów?”

To pytanie jest w zasadzie słuszne. Spójrzmy jednak Stowarzyszenie Badania Rynku Ubezpieczeń Na Życie. Na fakty.
"Life Insurance Marketing and Research Association" (LIMRA) zwróciło się do osób, którym nie powiodło się jako konsultantom, a przepracowały w branży półtora roku, z następującym pytaniem:

"Co okazało się najtrudniejsze przy sprzedawaniu produktów finansowych?"

Odpowiedź, której udzielano trzy razy częściej niż innych, brzmiała:

Poszukiwanie potencjalnych klientów.

Niedostateczne działania w zakresie poszukiwania potencjalnych klientów mogą prowadzić do niepowodzenia wielu handlowców, ale jak to wygląda w przypadku osób, które osiągają sukcesy? Czy dobrze prowadzone poszukiwanie potencjalnych klientów wyjaśnia ich sukcesy?

Poniżej podajemy niektóre wyniki badań, przeprowadzonych przez „LIMRA” na temat metod sprzedaży wśród zwykłych konsultantów:

Konsultanci osiągający słabsze wyniki .... Cd. czytaj na stronie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz